Dag 22 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Meghan & Jason

Blijf op de hoogte en volg Meghan en Jason

05 November 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Tena Koe,

We zijn vandaag vroeg op. Het weer is prachtig sluier bewolking, zonnig en ongeveer 20 graad. Perfect. We gaan naar Dolphin encounter om met wilde dolfijnen te zwemmen. We kwamen daar aan en ze zei dat we om half 1 konden. We kwamen om half 1 terug en we moesten eerst een duikpak aantrekken. Daarna moesten we eerst een filmpje kijken over de veiligheid en hoe je om moest gaan met de dolfijnen. Echter werd dit niet nagestreefd door de heer van der Voort. Later hierover meer.

Toen iedereen hun pak aan had en het filmpje afgelopen was, gingen we met de bus naar de boten. Eenmaal aangekomen werden de namen gecontroleerd en we vertrokken. We zagen op gegeven moment al een paar dolfijnen in de verte, maar we voeren nog even verder. Een paar minuten later mochten we erin duiken. Alleen ik moest de GoPro nog opzetten, dus ik was iets later en Jason dus ook. Daardoor werd Jas ongeduldig. Maar uiteindelijk gingen wij ook het water in. Ik raakte al meteen in paniek, want ik kon niet ademen, dacht ik. Ik vond het heel moeilijk om alleen mijn mond te gebruiken, maar op gegeven moment ging dat gelukkig goed.

We hebben heel veel dolfijnen gezien en ook heel veel jonkies. Er bleef ook heel lang een dolfijn bij Jason rondzwemmen en die had hij aangeraakt, terwijl dat niet mocht! Toen zwom de dolfijn meteen weg. We moesten ook heel de tijd geluiden maken, dat vonden de dolfijnen leuk en dan kwamen ze naar je toe. Wij waren voor hun een attractie en niet andersom. Ze werden niet gelokt met voer of wat dan ook. Ze waren wild en ze mochten zelf weten of ze kwamen of niet. Maar ze zijn heel speels.

Na het snorkelen kon je omkleden op de boot en je kreeg warme chocolademelk met een koekje waarvan Jason er 5 van nam. (heel brutaal) Het waren gember koekjes die hielpen tegen zeeziek. Ze kwamen daar uit de omgeving. Jason voelde zich blijkbaar heel erg ziek! hahahaha!

Daarna kregen we de kans om de dolfijnen te filmen en te fotograferen vanaf de boot. Ze bleven nog heel lang bij de boot rondzwemmen en spelen. Het was een topdag en het was fantastisch!!!!!

Tena koutou

  • 05 November 2013 - 11:03

    Devon :

    Zeker gaaf Meghan en Jason !!

  • 05 November 2013 - 12:48

    Anneke :

    Wat een prachtige ervaring! Jullie zullen wel lekker slapen na dit soort activiteiten.
    De walvis, die jullie gisteren tegengekomen zijn, is ook indrukwekkend van dichtbij denk ik.
    Nog veel plezier, ik blijf jullie volgen.

  • 05 November 2013 - 17:21

    Sonja:

    Wat een mooie verhalen en foto`s. Als jullie foto`s maken van dat mooie land kan ik meegenieten en in mijn eigen bedje slapen. Ik blijf jullie volgen. groetjes en geniet ervan.

  • 05 November 2013 - 19:01

    Oma Frieda:

    Hoi Jason en Meghan, ook ik vind t erg leuk om jullie belevenissen te volgen vooral met de dolfijnen ! Ik hoop dat jullie nog vele mooie dingen zien op jullie reiis dan kunnen wij er ook van meegenieten Liefs en groetjes van oma Frieda

  • 05 November 2013 - 20:10

    Marinka:

    Hi!
    Vanmorgen heb ik jullie nog even op Skype kunnen zien. Beeldkwaliteit was niet bijzonder en wij konden niet lang spreken. Leuk om weer wat op de site te lezen over jullie belevenissen, fantastisch hoor!
    Dat moet geweldig geweest zijn om walvissen en dolfijnen te spotten in hun eigen omgeving. Mijn droom om een keer walvissen in het wild te zien is bij jullie uitgekomen, daar is prima mee te leven!
    Je kijkt toch ook een beetje door mijn ogen ;) Hoop jullie snel weer te spreken! Heel veel liefs! Xx

  • 06 November 2013 - 08:51

    Bonita:

    Ik word al enthousiast als ik je verhaal lees! Ik raakte ook de eerste keer in paniek met zo'n duikbril! Ging toen de schoolslag doen met mijn flippers en zonk als een baksteen!! Veel plezier daar!!

  • 08 November 2013 - 20:29

    Marga :

    Las in mail van dag 15 dat jullie een voliere hebben bezichtigd.
    was de tokkelende vogel misschien grauw/grijs en kon niet vliegen?
    Zo ja dan is het waarschijnlijk de Kiwi geweest.
    Deze vogel is voor Nieuw Zeeland wat bij ons klompen en molentjes zijn.
    Een nationaal symbool.
    Daarom zie je deze waarschijnlijk overal afgebeeld.
    Jason nog gefeliciteerd van Frens en mij.
    gr. Marga

  • 13 November 2013 - 20:14

    Peter En Monique:

    Te gek zeg en wat zijn het er veel! Dat blijft het mooist hè om ze in de vrije natuur te zien. Herinnert ons weer aan de walvishaaien waarmee we in Mexico hebben gezwommen. In Mexico helaas geen `zeeziekkoekjes` gekregen.Was voor een aantal mensen wel beter geweest. Beter een koekje teveel dan te weinig hoor Meg!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meghan en Jason

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 12326

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 02 Juni 2014

Wereldreis

Landen bezocht: