Australië week 5 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu Australië week 5 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu

Australië week 5

Door: Meghan & Jason

Blijf op de hoogte en volg Meghan en Jason

15 December 2013 | Australië, Adelaide

Australië week 5
Deze week hebben we zoals gewoonlijk weer gewoon gewerkt bij Barkerboy en deze week heeft Jason zich voor de verandering is een keer niet gesneden. Na weer een week hard werken besloten We om zaterdag naar een Wildlife park te gaan. Het park, genaamd Cleland Wildlife park, was gelegen op de weg naar Adelaide en ongeveer een half uur rijden dus lekker dichtbij.

Bij de ingang kon je een zakje dierenvoer kopen, waarmee je de kangoeroes kan voeren. Dat leek ons wel leuk dus dat hebben we gedaan. Bij het betreden van het park zijn we eerst naar de Koala’s gegaan, want deze kon je maar een uurtje bezoeken om ermee op de foto te gaan. Het was heel cool om zo’n Koala van dichtbij te zien, wij hadden ze allebei nog nooit gezien in het echt. Denk ik? Je mocht de Koala ook even aaien achterop zijn lichaam. Alleen Jason vergat dat te doen dus die heeft nu nog steeds geen Koala gevoeld. Nadat we met de Koala op de foto zijn gegaan zijn we naar de Kangoeroes gegaan. Het was ook heel bijzonder om deze van zo dichtbij te zien. Ze waren heel erg tam en aten uit je hand zo kregen we ook te kans ze te aaien en ze zijn heel erg zacht.

Nadat we een aantal kangoeroes hadden gevoerd zijn we verder door het park gaan lopen. Terwijl we liepen kwam er opeens een soort rat/cavia uit de bosjes voor ons staan. Deze was ook heel erg tam en zacht en at uit je hand echt heel cool. Vervolgens hebben we nog andere soorten kangoeroes bekeken en emu’s, Dingo’s, wombats en verschillende vogels. De dingo’s hebben we bezocht op het moment dat ze gevoerd werden, want voor de rest leven ze s’nachts en overdag zitten ze in hun hol. Het lijken gewoon honden en het lijkt of ze geen vlieg kwaad doen, maar de verzorgster vertelde dat ze zeer agressief kunnen zijn en het jagers instinct er diep in zit.

Nadat we het hele park gezien hadden zijn we door gereden naar de top van de berg van het Cleland national park. Vanaf de top van de berg heb je een schitterend uitzicht over Adelaide! Daar heeft Jason in de shop ook nog een cowboy hoed gekocht want volgende week lijkt de zomer hier echt te beginnen met temperaturen tot 45 graden. Vervolgens hebben we zondag nog een paar uurtjes gewerkt, waar we wel blij mee waren want op zondag krijg je 200% dus dan verdienen we lekker ongeveer 42 dollar per uur (= +-30 euro). Volgende week moeten we weer gewoon de hele week werken en begint de zomer hier echt! Woensdag en donderdag worden er temperaturen rond de 43 graden voorspeld!

Gegroet

• 21 December 2013 - 08:57

Anneke:

Wat een leuke foto's joh.
    Wat een andere wereld. Jullie daar zo in het mooie weer en wij hier in het donker met de kerstversieringen. En Jason, slim om wat op je hoofd te zetten, je zit niet op een zonnesteek te wachten.
    Nou meghan wij zijn nog gezellig bij je ouders geweest om oestersvte eten, je vader was helemaal in zijn element. Was heel gezellig.
    Vanaf hier wil ik jullie ook alvast hele fijne Kerstdagen wensen en nog heel veel plezier in dat mooie Australië.
    Lieve groetjes Gert Frank en Anneke

• 21 December 2013 - 10:49

Frank En Marianne:

Hoi Jason en Meghan,
    leuke foto's en verslag, wij kijken er altijd naar uit.
    jullie moeten hard werken...maar dan heb je ook wat! Ik hoop dat jullie binnen werken i.v.m. de hitte!
    "t is bijna kerst, en het is hier herfst! storm en slagregens. beetje jammer...
    Wij wensen jullie gezellige kerstdagen! heel bijzonder in de zomer! Kerst op het strand (met hoed!)
    Kerst zonder jullie ( en Devon) is wel heeeel stil!

dikke kus
    Frank en Marianne

• 21 December 2013 - 12:27

Marga En Opa:

Wat een mooie foto van de koala in de boom.
    Ik gun jullie het mooie weer, maar 42 graden vind ik toch wel een erg heet.
    2e kerstdag gaan wij naar Waddinxveen.
    Jammer dat jullie er dan niet zijn. Wij wensen jullie beide een fijne Kerst en alvast de beste wensen voor 2014.

Lieve groet van Opa en Marga

• 22 December 2013 - 12:34

Anneke Van Wissen:

Jullie zitten er warmpjes bij met 43 graden!
    Zo beleven jullie wel een hele aparte kerst in korte broek en in het zonnetje.
    Wij gaan met kerst weer met oma naar de boerderij in Zoeterwoude, lekker bij de kachel.

Wat zijn jullie foto's vanuit het wildpark leuk. Waarschijnlijk hebben jullie een Tasmaanse duivel gezien, toen de cavia-achtige rat zich liet zien. In de vrije natuur zijn deze dieren nogal agressief, vandaar hun naam.

Geniet van de feestdagen en de beste wensen voor 2014!

Groetjes,
    Anneke van Wissen

• 22 December 2013 - 17:44

Opa Frans En Oma Jopie:

wij wensen jullie fijne kerst en nieuwjaar van uit het koude leidschendam

geniet van al het moois wat jullie te zien krijgen en horen weer graag hoe het was

• 26 December 2013 - 15:01

Peter En Monique:

Hi Meg en Jas,

Zo leuk die foto van jullie met die schattige Koala! Wat hebben jullie al veel leuke dingen gezien en mee gemaakt. En wat een temperaturen in het vooruitzicht zeg. Heerlijk hoor. Hoop dat jullie ondanks het vele werken ook van het mooie weer kunnen genieten. Ook wij wensen jullie en fijne feestdagen en een gelukkig 2014

Xxxx Peter, Monique, Mitchell en Demi

• 29 December 2013 - 13:43

Bonita:

Hai Meghan en Jason,
    Wij zijn net terug uit Saalbach Hinterglemm. Wij hebben daar met Sa en Patrick, Danique en Joëlle, Urs en Sander, Twan en Bjorn, kerst gevierd. We hebben een week zon gehad en temperaturen van -2 tot 10 gr. boven 0. Gek idee dat het nu bij jullie zomer is. Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen uithouden in deze temperaturen. Wat hebben jullie met kerst gedaan?? Hoe wordt dat daar gevierd??
    Mooie foto's van de Koala en de kangoeroes. Genieten hoor!! Wij gaan vanmiddag naar je moeder, oliebollen bakken en eten natuurlijk. Oma is daar ook aan het bakken. Zijn daar ook oliebollen of is dit een oer hollands gebruik?
    Gr. Bonita XX