Australië week 8 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu Australië week 8 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu

Australië week 8

Door: Meghan & Jason

Blijf op de hoogte en volg Meghan en Jason

05 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Hoi,

Deze week hoefden we gelukkig maar weer 4 dagen te werken, want nieuwjaarsdag waren we vrij. We hebben besloten om met oud en nieuw naar Adelaide te gaan en ff lekker te chillen, dus we hebben een vijf sterren hotel geboekt! Het hotel, genaamd Redevouz grand hotel, was echt heel cool. We zaten op de 17e etage waardoor we een mooi uitzicht hadden over de stad. Naast het mooie uitzicht, was de kamer ook heel groot en er zat een raam tussen de badkamer en de slaapkamer echt heel cool.

Nadat we lekker gechild hadden in het zwembad en de sauna van het hotel hebben pizza laten bezorgen op onze kamer.
Na het eten gingen we ons klaar maken om de stad in te gaan en toen zagen we opeens op 21:00 uur al vuurwerk. Dit bleek een traditie te zijn om te testen voor het echte vuurwerk op 0:00 uur maar nu is het vooral een alternatief voor mensen met kleine kinderen. Nadat we dat vuurwerk hadden bekeken vanaf ons balkon zijn we de stad ingegaan. Al snel zagen we dat bij de Adelaide oval vooral kleine kinderen en gezinnen waren dus besloten we de metro naar Glenelg te pakken. Daar aangekomen zagen we direct al allemaal jongeren en hier was ook een party. We waren gewoon in onze korte broek met een T-shirt en een hemdje zo heerlijk! De nacht van oud en nieuw was het namelijk 28 graden! Na de vuurwerk show zijn we naar de Grandbar gegaan, om daar te feesten. Om half 3 gingen we weg uit de grandbar om naar de metro te gaan. Toen we bij de metro aankwamen was er een mega rij. Dus we waren pas om half 4 in het hotel. De volgende ochtend stond de roomservice alweer om 9:45 voor de deur met ons ontbijt. Dit ontbijt was ook heel lekker en cool dat er roomservice was. Vervolgens zijn we weer terug gereden naar Mt. Barker.

Donderdag en Vrijdag hebben we weer gewoon gewerkt, al waren we nog wel wat moe van oud en nieuw. Vrijdag middag zijn we nog maar een gaan bellen voor ons Tax File Number, wat we nog steeds niet binnen hadden gekregen. Dus besloot Jason de organisatie die dit voor ons zou regelen maar is boos op te bellen. Zij begrepen het ook niet, maar uiteindelijk kregen we ons geld terug. Vervolgens hebben we het Tax Department gebeld, waar we na ongeveer een kwartier wachten ons Tax File Number hadden dus waarom het nu eerst een maand moest duren?! En die maand dat we gewerkt hadden moesten we ook nog eens 48% belasting betalen over ons salaris, gelukkig krijgen we dit wel terug als we Australië verlaten (hopelijk) maar toch.

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan en de laatste spullen gekocht voor het vervolg van onze reis zoals een zaklamp, olie en een jerrycan. In de middag hebben we ons dakrek erop gezet wat we van Bruce hebben gekocht. Het handige hieraan is dat we nu ook allemaal spullen op het dak kunnen vervoeren, daarnaast zit er ook een luifel aan vast waardoor we in schaduw kunnen zitten als we dat willen. Zondag hebben we een kist gekocht voor op het dak, zodat we onze schoenen, de olie- en benzine kan en losse troep daarin kunnen gooien.
Nu nog een weekje bij Barker Boy werken en dan gaan we weer verder JOEHOE!! Hopelijk vinden we een farm of zo iets om te werken in Western Australia.

Gegroet

• 05 Januari 2014 - 11:08

Frens :

Jullie auto is zo langzamerhand het ideale vervoer middel geworden.
    Goede reis en succes met het vinden van werk in de omgeving van Perth.
    Frens

• 05 Januari 2014 - 12:54

Ria:

Wat maken jullie toch veel mee, wel apart zo'n oud en nieuw, wij stonden lekker in de regen onder de luifel te genieten, wel een contrast.
    Nu zitten we bij Sa haar verjaardag aan het vieren, we hebben gelukkig nooit wat.
    Hebben jullie alweer genoeg geld om verder te trekken?
    Alvast een hele goede verdere reis en geniet ervan.

Lieve gr.opa en oma Ria xx

• 05 Januari 2014 - 19:31

Marga:

Nog de beste wensen voor 2014.
    48% taks betalen dat is wel erg veel!!!!
    Maar ja als je een luxe hotel kunt boeken valt het nog wel mee of niet soms.
    Wel apart z'n open badkamer, maar geef mij maar gewoon een afgesloten ruimte.
    Het ontbijt lijkt me wel wat.

Liefs van Marga en Frens

• 05 Januari 2014 - 19:41

Opa Frens:

Die foto van de badkamer heb je natuurlijk expres voor je vader gemaakt.
    Een goed idee voor hem hoe de badkamer thuis moet worden.
    Als hij snel begint kan deze klaar zijn als je weer thuis komt.

Groetjes Opa Frens

• 05 Januari 2014 - 20:04

Marinka:

Haha die opa Frens!

De tekening van hoe het moet gaan worden staat inmiddels op de muur.
    Nu maar hopen dat hij tijd en zin heeft er ook echt aan te beginnen.
    Het zou wel leuk zijn Meg als de badkamer klaar is wanneer je terugkomt.
    Ook ik wens jullie een goed vervolg van de reis en hoop dat jullie een leuke werkplek kunnen vinden!

Dikke knuffel!