Australië week 9+10 - Reisverslag uit Manypeaks, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu Australië week 9+10 - Reisverslag uit Manypeaks, Australië van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu

Australië week 9+10

Door: Meghan & Jason

Blijf op de hoogte en volg Meghan en Jason

19 Januari 2014 | Australië, Manypeaks

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier is weer een reisverslag. Deze week hebben we nog gewerkt bij Barker Boy waar iedereen tegen ons zij dat ze ons gingen missen….. Ook kregen we vrijdag nog een celebrationbox als bedankje voor ons harde werken. Tevens hebben we ook een farm gevonden in Western Australië waar we kunnen verblijven en werken. Deze farm is dichtbij Albany wat ongeveer 2500 km rijden is vanaf hier, dus een hele rit.

Nadat we vrijdag onze auto ingepakt hadden, olie gecheckt hadden, banden gecheckt hadden en de auto hebben volgetankt zijn we zaterdag op weg gegaan. Voor ons vertrek hadden we deze week ook nog een campingboek gekocht waar gratis en goedkope campings instaan. In deze gids zagen we dat er in Ceduna een mooie plek aan het strand is waar je kan kamperen. Dit is ongeveer 800 km rijden, dus één goede dag rijden. Toen we daar aankwamen waren we gelijk blij dat we het boek hadden gekocht want anders vindt je deze plek niet. Het is schittert! Je kan kamperen op het strand waar je uitkijkt op een groenblauwe zee. Na een goede nacht slapen zijn we weer verder gaan rijden richting Western Australië.

De rit die dwars door het Nallabor National Park gaat is erg saai… Er is alleen een rechte weg en voor de rest is er niets. De navigatie gaf toen we vertrokken aan dat we 1200 km rechtdoor moesten hahahah.. Na 350km kwamen we eindelijk aan in Western Australië. Hier bleek echt een soort grenspoort te zijn waar onze auto werd doorzocht. Hier moesten we al onze verse producten afgeven, dat was wel balen. Daarna hebben we nog 100 km gereden en zijn we bij een roadhouse gaan kamperen. Hier konden we even lekker douchen en ons opfrissen. De volgende dag zijn we vroeg vertrokken want we wilden proberen naar Esperance te rijden (600 km). Het campingboek gaf namelijk aan dat daar een van de mooiste campings van Western Australië is.
Aangekomen in Esperance zijn we opzoek gegaan naar de camping deze bleek 60 km buiten Esperance te liggen in een National Park. Bij het National Park was een poort waar je moest betalen maar er was daar niemand dit het controleert je doet geld in een envelop en gooit het in een brievenbus en je rijd door. Vervolgen reden we National Park binnen waar we de constant kangoeroes tegen kwamen. Vervolgen kwamen we aan bij de baai waar de camping is en dat was fantastisch! Echt een spierwit strand en een zee die groen/blauw is echt super mooi. De volgende dag was het wat beter weer en zijn we foto’s gaan maken op het strand. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar de farm.

Eind van de middag kwamen we aan bij de farm in Manypeaks een piepklein plaatsje in de buurt van Albany. Het bleken hele aardige mensen en we hebben ons eigen huisje op het land ongeveer 5 km van de farm. De farm is echt super groot (bijna 2000 hectare) en ze hebben 900 koeien, 26 paarden, 40 alpaca’s, 2 ezels, 40 schapen en 4 honden. Nadat we onze spullen uitgepakt hadden zijn we terug gegaan naar de farm waar in de avond gelijk aan het werk gingen. We moesten kijken welk kalfje er bij welke koe hoorde want deze worden volgende week als koppel verkocht. Dit bleek nog niet zo makkelijk haha…. De volgende dag werd alles wat er bij de paarden komt kijken uitgelegd aan Meghan want zij zal hiermee aan de slag gaan en ik zal voornamelijk in de werkplaats werken. De koeien hoeven namelijk alleen maar in de ochtend verplaatst te worden naar een ander land en dan zit het koeien werk erop. De rest van de dag wordt besteed aan spullen repareren. Ik ben gestart met het maken van een soort vlot/drijvende steiger voor in de rivier bij hun andere land ongeveer 15 km van de farm.

Volgende week zal het echte werken beginnen op de farm en zullen we zien hoe dit ons gaat bevallen.

De groetjes!

• 09 Februari 2014 - 09:08

Marinka:

Hoi Jas en Meg,

Veel van de foto's hebben wij inmiddels al gezien via Whatsapp, ze zijn echt prachtig!
    Het allermooiste is te zien dat jullie er zo van genieten!
    Heel veel liefs!!!
    Marinka :)

• 09 Februari 2014 - 11:35

Utor:

Hahahahahahha ik zat de hele tekst te denken van omg waarom schrijft Meghan zo netjes! Met woorden als "tevens" enzo HAHAHAHAHHA en toen op het einde had ik pas door dat jas het had geschreven. Maar echt suuuuper mooi die foto's enzo! Zo cool!!

• 09 Februari 2014 - 12:45

Anneke Van Wissen:

Leuk om weer iets van jullie te horen en zien!
    Jullie maken wel kilometers, fijn dat dat allemaal goed gaat.
    Het nieuwe onderkomen ziet er goed uit.
    Wat gaaf ook om op zo"n groot bedrijf met 900 koeien te werken.

Groetjes,
    Anneke

• 09 Februari 2014 - 19:23

Bonita:

Ha Jason en Meghan, wat een prachtige foto's weer. Niet normaal, zo mooi!!
    Dit is een flinke ranch waar jullie nu zijn, dat wordt vast aanpoten geblazen. Ik hoop dat jullie het hier ook naar jullie zin zullen krijgen. Ben weer benieuwd wat jullie daar zullen meemaken! Veel plezier! XX

• 11 Februari 2014 - 18:58

Frens En Marga:

We hebben echt uit gekeken naar een nieuw verslag over jullie prachtige reis in Australië.
    Dachten dat jullie het te druk hadden met werken zodat voor een verslag geen tijd overbleef.
    Maar gelukkig zijn we nu weer helemaal op de hoogte.
    Wensen jullie veel werkplezier.