Dag 6/7 - Reisverslag uit Maramarua, Nieuw Zeeland van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu Dag 6/7 - Reisverslag uit Maramarua, Nieuw Zeeland van Meghan en Jason - WaarBenJij.nu

Dag 6/7

Door: Meghan & Jason

Blijf op de hoogte en volg Meghan en Jason

21 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Maramarua

Ni hao,

We gingen om 6 uur uit bed. We hadden de laatste dingen in ons tas gestopt en gingen naar het vliegveld. We hebben een lange vlucht gehad van ongeveer 16 uur. We moesten 12:30 uur reizen naar Melbourne en toen was het daar 8 uur s ‘ochtends. Daarna gingen we om 10:10 naar New Zealand. Toen kwamen we daar om 13:45 aan. In het vliegtuig moesten we van te voren een briefje invullen met wat we in onze tassen hadden en of we met planten en dieren in contact waren geweest. Toen we het vliegtuig uit kwamen werd nog een keer gecontroleerd wat we mee hadden en moesten we onze tas openen. En toen controleerde ze onze schoenen of ze schoon waren en we geen etenswaren hadden meegenomen. Na deze controle waren we Nieuw Zeeland binnen waar we opzoek gingen naar vervoer.
We wisten niet precies hoe we hier moesten komen dus liepen naar een taxi en vroegen of busje om naar het verhuurbedrijf te gaan. Om er achter te komen of wij ook werden opgehaald, vroegen we aan een paar oudjes achter een balie wat wij moesten doen. De oude man gaf ons een gratis nummer dat we moesten bellen en 2 min later werden we opgehaald. Aangekomen bij het verhuurbedrijf werden we vriendelijk ontvangen en hebben we alles doorgesproken. Hierna moesten we ‘’ alleen nog’’ betalen en konden vertrekken. Dit kon alleen met een creditcard en Jas zijn creditcard was al bijna aan zijn limiet, omdat we in Dubai ook bijna alleen creditcard moesten betalen. De dame bij het verhuurbedrijf vertelde ons dat we met onze pin ook nergens konden pinnen. Dus we hadden een groot probleem….. We stelde voor om het geld online over te maken, maar dit wilde ze ook niet. Ten einde raad zijn we naar een bank gebracht waar bleek dat we wel gewoon konden pinnen. Uiteindelijk mochten we contant betalen en konden we eindelijk op weg. Het links rijden en het stuur aan de linkerkant, was even wennen. Naar Jas zijn familielid was het ongeveer één uur rijden en Jas wist de weg. Hier aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en zijn we na het avondmaal lekker gaan slapen.

Groeten

• 23 Oktober 2013 - 08:37

Mervyn:

Links rijden met het stuur aan de goede (linker) kant?! wat eng!

• 23 Oktober 2013 - 08:55

Marinka:

Gelukkig ook weer opgelost! Xx

• 23 Oktober 2013 - 10:27

Bonita:

Wat een strenge controle! Willen geen rare ziektes op dat eiland zeker!!! Doen jullie voorzichtig! Veel plezier daar! Xx